نهمین جشنواره بین المللی شعر یارو یادگار

تا شروع رویداد:

ثانیه
دقیقه
ساعت
روز

سهرابی‌نژاد: برخی جریان‌ها با نگاه امام(ره) فاصله دارند

در نگاه اغلب شاعران متعهد توجه به آموزه‌های ارزشی امام(ره) وانقلاب اسلامی دیده می‌شود و متأسفانه برخی شاعران نه تنها توجهی به آن نگاه ندارند بلکه با آن فاصله دارند

محمد رضا سهرابی‌نژاد، شاعر در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی نهمین جشنواره شعر یار و یادگار عنوان کرد: در نگاه اغلب شاعران متعهد توجه به آموزه‌های ارزشی امام(ره) وانقلاب اسلامی دیده می‌شود و متأسفانه برخی شاعران نه تنها توجهی به آن نگاه ندارند بلکه با آن فاصله دارند.

سهرابی نژاد گفت: دین ما دین افراط و تفریط نیست و آموزه‌های دینی ما بر رعایت اعتدال تاکید دارد. فطرت انسان نیز همین گونه است و خداوند متعال خشم و محبت رابه عدالت در وجود انسان وام نهاده است.

وی افزود: انسان متناسب با این اعتدال زندگی می‌کند و  با افراط در جاذبه یا دافعه، دچار مشکل خواهد شد. همان طوری که حضرت علی(ع) می فرمایند: لیمین و الشمال مضلّة و الطریق الوسطی هی الجادة. بعضی افراد تصور می‌کنند باید با همه خوب بود یا باید مطلقا رفتار خشن داشت که این روش راه به جایی نخواهد برد. بهترین راه همان طریقه اعتدال است که خداوند آن را مورد تاکید قرار داده است.

سهرابی نژاد با بیان این که بزرگان و مراجع دینی ما از جمله امام خمینی(ره) که پرورش یافته مکتب اسلام هستند، همین دیدگاه و اعتقاد را دارند، افزود: ترویج اعتدال و پرهیز از افراط را به وضوح در نگاه حضرت امام(ره) و آثار ایشان مشاهده می‌کنیم. به طوری‌که ایشان حقیقتا مصداق اعتدال و عدالت‌ورزی هستند.

سهرابی‌نژاد با تاکید بر این‌که این نگاه باید در شاعران نسل جوان ما ترویج شود، توضیح داد: در نگاه و منظر برخی از شاعران جوان روزگارمان این نگاه وجود ندارد و بیشتر نگاه‌ها از این سو منحرف شده که به دور از تعادل بوده، پس این منظر عادی به نظر نمی‌رسد. گویا غرض خاصی در این عدم توجه وجود دارد و برخی هنرمندان، نسبت به دغدغه‌ها و آموزه‌های دینی رغبت نشان نمی‌دهد که این امر نیازمند توجه و چاره اندیشی است.

این شاعر با اشاره به انتقال احساس در قالب شعر به عنوان یکی از رسالت ‌های ادبی گفت: اعتقادم این است  انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی پنجره‌ای را به روی ادبیات ما گشود که هنوز اثر بی سابقه آن را در ادبیات کشورمان شاهد هستیم. شاید بتوان به جرأت گفت که این روال در طول تاریخ ما پیش از این سابقه نداشت. دفاع مقدس، منبع درخشانی برای الهام آثار ارزشی و جذاب است. بسیاری از کسانی که به دفاع مقدس حمله می‌کنند، حمله دشمن و دفاع ما را در نظر نمی گیرند.

محمدرضا سهرابی نژاد، از شاعران پرکار و شناخته شده سه دهه اخیر است. «نیلوفرهای مهتابی»، «از صاعقه تا باران»، «شق القمر»، «اقیانوس‌های مستطیل» و «پیغمبری به امت خود پشت کرده است» نام برخی از مجموعه شعرهای منتشر شده اوست.  

اندکی صبر نمایید...