نهمین جشنواره بین المللی شعر یارو یادگار

تا شروع رویداد:

ثانیه
دقیقه
ساعت
روز

مجید سعدآبادی:نگاه شاعرانه امام(ره)، الگوی ارزنده شاعران و رهبران حکومت‌هاست

توانمندی حضرت امام خمینی(ره) در تسلط به عرصه شعر و ادب و بهره‌گیری در تعامل با جامعه الگوی مناسبی برای شاعران، هنرمندان و رهبران حکومت هاست

مجید سعدآبادی، شاعر در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی نهمین جشنواره شعر یار و یادگار گفت: توانمندی حضرت امام خمینی(ره) در تسلط به عرصه شعر و ادب و بهره‌گیری در تعامل با جامعه الگوی مناسبی برای شاعران، هنرمندان و رهبران حکومت هاست.

وی با اشاره به این که نگاه شاعرانه و ادبی امام(ره) در آثار ایشان، افزود: این موضوع در نگاه نخست و برداشت اول شاید در نگاه یک کارشناس چندان بارز نباشند، اما در کنار نگاه سنجیده و شاعرانه امام(ره) به اقشار مختلف که در ششعر ایشان هم متجلی است و با توجه به این‌که ایشان رهبر انقلاب بزرگی چون انقلاب اسلامی بودند، نمود خاصی یافته است. به گمانم ویژگی مهم آرمانی بودن و شاعرانگی امام(ره)، می‌تواند الگوی مناسبی برای هنرمندان و رهبران سیاسی امروز جهان قرار گیرد.

این شاعر ادامه داد: رهبری که هدایت انقلاب را در چنین ابعاد و گستردگی انجامداد، باید حتما دارای ویژگی‌ها و توانمندی‌های خاص و منحصر به فردی باشد که حضرت امام خمینی(ره) به خوبی از آن‌ها برخوردار بودند.

سعدآبادی بیان کرد: ویژگی‌های منحصر به فرد بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، در رفتار کردار و تمامی حواس ایشان جلوه داشت و بدون شک نگاه شاعرانه امام (ره)، برگرفته از توانمندی و تسلط ایشان در حوزه ادبیات است.

شاعر مجموعه شعر »دالان حاج مختار، پلاک9» با اشاره به شناخت صحیح حضرت امام خمینی (ره) از زمانه خود عنوان کرد: معقدم رهبر یک حکومت مردمی باید توانمندی‌های خاصی در ادبیات و گفت‌وگو با مردم زمانه خویش داشته باشد تا از این طریق بتواند اندیشه خود را به مخاطبان منتقل کند. توانمندی حضرت امام خمینی(ره) در تسلط به عرصه شعر و ادب و بهره‌گیری از آن در تعامل با جامعه الگوی مناسبی برای شاعران، هنرمندان و حتی رهبران سیاسی است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره)، به خوبی موضوعات مختلف را درمی‌یافتند و در شعرشان نیز این نگاه را با رویکردی نو مطرح می‌کردند. دریافت موضوعات مختلف البته ضرورتی اجتناب ناپذیر برای هدایت انقلاب محسوب می‌شد اما آنچه اهمیت دارد بروز و ظهور آن‌ها در شعر و ادبیات امام خمینی(ره) است.

 

 

اندکی صبر نمایید...