نهمین جشنواره بین المللی شعر یارو یادگار

تا شروع رویداد:

ثانیه
دقیقه
ساعت
روز

سیدعلی کاشفی ؛ضرورت توجه به عرصه کودک و نوجوان در «یار و یادگار»

هر اثری که با توجه به عهد ازلی و قرار بندگی انسان و الفت با حضرت حق پدید آمده باشد، اثر هنری متعهد و ارزشمندی خواهد بود

سیدعلی کاشفی خوانساری، نویسنده کتاب کودک و نوجوان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی نهمین جشنواره یار و یادگار گفت: با توجه به جایگاه و اهمیتی که مخاطب کودک و نوجوان در عرصه ادبیات و به خصوص در نگاه امام(ره) دارد، باید در جشنواره یار و یادگار به بخش کودک و نوجوان توجه ویژه کرد.

سیدعلی کاشفی خوانساری، نویسنده کتاب کودک و نوجوان با اشاره این‌که شایسته است این بخش نیز به دوره‌های آتی یار و یادگار اضافه شود تا با قدرت بیشتری در این حوزه پیشتاز باشد، گفت: توجه ویژه و نگاه به ادبیات و هنر توسط حضرت امام خمینی(ره)، در سخنان ایشان مشخص بود و  با استفاده از یکی از جملات ایشان، یعنی دقیقا همان جایی که می‌فرمایند، هنر دمیدن روح تعهد در انسان‌هاست، می‌توان به انتظار و توقع ایشان از ادبیات پی برد. در نگاه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، منظور از روح تعهد، در حقیقت به یاد داشتن ازلی و پیمان  انسان با خالق خویش است.

این نویسنده عرصه کودک و نوجوان افزود: هر اثری که با توجه به همان عهد ازلی و قرار بندگی انسان و الفت با حضرت حق پدید آمده باشد، اثر هنری متعهد و ارزشمندی خواهد بود. اما آثاری که بدون توجه به چنین عهدی پدید آمده و سرسپرده‌ی آمال و اهداف دیگری باشند، خواه ناخواه آثار مقبولی در نگاه توحیدی و انسانی نیستند.

کاشفی خوانساری، رویکرد  جشنواره بین المللی شعر یار و یادگار را در راستای اعتلای ارزش‌های مد نظر امام خمینی (ره) دانست و اضافه کرد: با این نگاه، جشنواره یار و یادگار که به همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، برگزار می‌شود، جشنواره ارزشمندی است که با شناخت خوبی که از آن در میان اهالی شعر و ادب به وجود آمده و با توجه ویژه‌ای که به  این جشنواره به ارزش‌های مد نظر رهبر کبیر انقلاب اسلامی دارد، استقبال از این جشنواره طی سال‌های آتی رونقی دوچندان داشت.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه و اهمیتی که مخاطب کودک و نوجوان در عرصه ادبیات و به خصوص در نگاه امام دارد، فکر می‌کنم مهم‌ترین خلا که بتوان برای این جشنواره نام برد، عدم وجود بخش کودک و نوجوان است که شایسته است این بخش نیز به دوره‌های آتی یار و یادگار اضافه شود تا قدرت بیشتری در این حوزه پدید آید.

سیدعلی کاشفی خوانساری متولد 1350 در تهران، وی فعالیت فرهنگی را از سال 1370 آغاز کرده و در زمینه‌های نقد ادبی، پژوهش و روزنامه‌نگاری به فعالیت پرداخته است.

 

اندکی صبر نمایید...