نهمین جشنواره بین المللی شعر یارو یادگار

تا شروع رویداد:

ثانیه
دقیقه
ساعت
روز

شاعران رسالت خطیری در انقلاب بر عهده دارند

ظهور انقلاب اسلامی و حضور امام خمینی(ره) در مسند این انقلاب، نقش قابل توجه و غیرقابل انکاری در عرصه ادبیات داشته ا ست

پایگاه اطلاع‌رسانی نهمین جشنواره یار و یادگار/کامران شرفشاهی(یادداشت اختصاصی): ظهور انقلاب اسلامی و حضور امام خمینی(ره) در مسند این انقلاب، نقش قابل توجه و غیرقابل انکاری در عرصه ادبیات داشته ا ست.از سویی نیز نقش قابل توجه ادبیات موجب شده حتی سلاطین و فرمانروایان از دیرباز، از این آثار متاثر شده و تلاش کنند تا فرزندان آنان نیز این آثار را بیاموزند.

در روزگار ما شاید، بیش از هر زمان دیگری، بشریت نیازمند آموزه‌های معنوی و بزرگ شاعران باشد تا در حیات انسانی با درک عمیق‌تر از کمک به هم‌نوع و بر مبنای آموزه‌های دینی، زندگی مطلوب و عاقبت خیر و مسیر خود را دنبال کند.

متاسفانه روزگار ما، روزگار خشونت و افراطی‌گری‌های لجام گسیخته‌ای است که گاهی اوقات، با نام دین به بشریت تحمیل شده و رنج و تشویش خاطر انسان‌ها را فراهم آورده است.

امام خمینی(ره) تلاش کردند تا بار دیگر در صفحه اجتماع امروز، با فعالیت در حوزه فرهنگ و ادبیات در عرصه جامعه امروزی، حضور دین را در عرصه اجتماع به شکل واقع فعال کنند. ایشان بسیار تاکید کرده‌اند که نگذارید اسلام سیلی بخورد؛ لذا حضور دین در عرصه اجتماع را حضوری پویا و ستم‌خیز ارزیابی می‌کردند.

انقلاب اسلامی ایران، رخ‌داد قابل توجه و اجتناب‌انگیزی در قرن بیستم میلادی بود که موجب شد، توجه جامعه انسانی و گرایش به اسلام توسط جهان به شکل حیرت‌انگیزی رشد یابد و جالب آن‌که بسیاری از اندیشمندان و روشنفکران در مقابل این جهش عظیم رویکردی مثبت داشتند.

در زمانه کنونی، گرایش گروه‌های تندرو و البته به ظاهر مذهبی، ترفندی استعماری است که با هدف تحت‌الشاع قرار دادن انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی و به اجرا در آمده است. هدف از این گونه جریانات التقاتی و افراطی  با تفکر وهابی، صدمه زدن به جریان اسلام انقلابی و همچنین اسلام ناب اهل بیت علیهم‌السلام است.

در شرایط حاضر، تمام جامعه به خصوص هنرمندان و فعالان عرصه ادبیات، می‌باید مراقب باشند، تا انقلاب اسلامی و فرهنگ دینی، دستاویز جریان‌ها و تفکرات انحرافی قرار نگیرد.

شاعران دارای رسالتی بسیار خطیر و عظیم هستند. می‌بایست در این زمینه روشن‌گری کنند. این جریان‌های انحرافی و مقابله‌گر با حقیقت اسلام، که از پیدایش انقلاب تا کنون وجود داشته‌اند، به ید توانمند عرصه ادب و فرهنگ و به خصوص فعالان عرصه شعر متعهد، رو به نابودی خواهد گذاشت و در این مسیر، جشنواره یار و یادگار می‌تواند گامی بزرگ  و اثرگذار در مسیر تبلور و درخشش توانمندی‌های شاعران کشورمان در این عرصه باشد.

اندکی صبر نمایید...