نهمین جشنواره بین المللی شعر یارو یادگار

تا شروع رویداد:

ثانیه
دقیقه
ساعت
روز

تجلی نگاه و اندیشه حضرت امام(ره) در تحول نگرش هنرمندان متجلی است

امیرحسین انبارداران: شعر بعد از انقلاب با پیش از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، دارای تفاوت‌های اساسی است و اساسا، شعر بعد از انقلاب اسلامی وجهه‌ای به شعر بخشیده که تا پیش از آن وجود نداشته است و این امر، عملکرد نگاه و اندیشه حضرت امام خمینی(ره) را به مثابه اثر نور حیات بخش خورشید در رشد و تجلی توانمندی‌های هنر، به ویژه در عرصه شعر نشان می‌دهد.


امیرحسین انبارداران، داستان‌نویس و منتقد ادبی گفت: شعر بعد از انقلاب با پیش از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، دارای تفاوت‌های اساسی است و اساسا، شعر بعد از انقلاب اسلامی وجهه‌ای به شعر بخشیده که تا پیش از آن وجود نداشته است و این امر، عملکرد نگاه و اندیشه حضرت امام خمینی(ره) را به مثابه اثر نور حیات بخش خورشید در رشد و تجلی توانمندی‌های هنر، به ویژه در عرصه شعر نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهمین جشنواره یار و یادگار، امیرحسین انبارداران با اشاه به اندیشه مقدس و آسمانی حضرت امام خمینی(ره) در نگاه به مسائل مختلف و همچنین مباحث هنری گفت: نقش حضرت امام خمینی (ره) از نگاه کسانی که با با عمق اندیشه ایشان آشنا هستند، یک نقش آسمانی، مقدس و الهی است. به لحاظ دامنه و وسعت اثری که ایشان داشتند، به دید بسیاری از ما یک اسطوره و شخصی فرازمینی هستند و حداقل من به این دید به ایشان می‌نگرم.

وی افزود: رویکرد آسمانی حضرت امام (ره) با انفاس و نظر آسمانی ایشان، موجب کشف این تعهد و زمینه ساز بروز و ظهور هنر متعهد شد.

مدیر مسئول نشر «مجنون» با اشاره به این که هنر متعهد، عطر و بوی اندیشه امام(ره) را به همراه دارد، عنوان کرد: این کشف هنر متعهد، در حقیقت در راستای همان جریان و نهضت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بود که در نگاه ایشان نمود داشت، که در نگاه و آثارشان نیز تجلی دارد.

انبارداران با بیان این که نمی‌توان منکر شد که هنر بعد از انقلاب هنری دیگر و دارای جهش و تحول اساسی است، افزود: اساس این تحول و جهش که بخش قابل توجهی از آن بر مبنای آثار و اندیشه حضرت امام(ره) شکل گرفته، صرفا در آثار خودشان گسترش و تجلی نیافته است، بلکه به قدری دامنه اثرگذاری آن بالاست که می‌توانیم تجلی آن را در آثار دیگر هنرمندان و شاعران شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شعر بعد از انقلاب با پیش از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، دارای تفاوت‌های اساسی است و اساسا، شعر بعد از انقلاب اسلامی وجهه‌ای به شعر بخشیده که تا پیش از آن وجود نداشته است و این امر، عملکرد نگاه و اندیشه حضرت امام خمینی(ره) را به مثابه اثر نور حیات بخش خورشید در رشد و تجلی توانمندی‌های هنری به خصوص در عرصه شعر نشان می‌دهد.

 

 

اندکی صبر نمایید...