نهمین جشنواره بین المللی شعر یارو یادگار

تا شروع رویداد:

ثانیه
دقیقه
ساعت
روز

جعفر ابراهیمی(شاهد): امام(ره) پاسدار عرصه مبارزه با افراط و تفریط بودند

امام خمینی(ره) نگاهی منحصر به فرد داشتند که تعامل و ارتباط با اقشار گوناگون جامعه در نوع خود اثری هنری و ارزشمند به جا می‌گذارد. هریک از زوایای این رویکرد، ویژگی‌ها و ظرافت خاص خود را داراست

جعفر ابراهیمی(شاهد) شاعر و نویسنده کودک و نوجوان گفت: حضرت امام خمینی(ره) همه موارد اعتدال و دوری از افراط و تفریط را پاسداری می کردند 

جعفر ابراهیمی(شاهد)، نویسنده و شاعر ادبیات کودک و نوجوان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی نهمین جشنواره شعریار و یادگار با بیان این‌که حضرت امام خمینی(ره) در همه موارد اعتدال و دوری از افراط و تفریط را رعایت می کردند، اظهار کرد: امام خمینی(ره) نگاهی منحصر به فرد داشتند که این تعامل و ارتباط با اقشار گوناگون جامعه در نوع خود اثری هنری و ارزشمند به جا می‌گذارد. هریک از زوایای این رویکرد، ویژگی‌ها و ظرافت خاص خود را داراست.

شاعر «خوشا به حالت ای روستایی» افزود: این که امام(ره) با هر قشر و لایه اجتماعی با همان زبان منحصر به آن فضا صحبت می کردند، نشات گرفته از رویکرد جهان شمول ایشان داشت. به گمانم ارتباط با هر طیف از جامعه، به تناسب ویژگی‌ها، در نوع خود یک هنر است.

این شاعر با اشاره به عملکرد هوشمندانه و دقیق حضرت امام (ره) در تقابل و مبارزه با افراطی‌گری گفت: سال‌های آغازین انقلاب عده‌ای از آن سوی بام افتادند و در مقابل تفریط، گروهی خاص، حتی در عرصه‌های هنری به افراطی‌گری رسیدند اما تدبیر و اعتدال حضرت امام(ره) که از هر حیث جوانب موضوعات را در نظر داشتند، مانع از بروز و تسری این نگاه افراط و تفریط به خصوص در عرصه فرهنگ و هنر شد.

ابراهیمی ادامه داد: ادبیات کودک تا پیش از انقلاب جایگاه نازلی داشت و اوایل انقلاب خیلی‌ها قلم زدن در عرصه کودک و نوجوان را کسر شأن می‌دانستند، اما نگاه ویژه امام(ره) به این عرصه و صحبت‌هایی که با فعالان این حوزه داشتند، به شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان قوت قلب می‌داد و مشوقی بود که این کار را با انگیزه و افتخار انجام دهند.

شاعر شعر «پژواک» که سال‌ها پیش در کتاب تعلیمات دینی سوم ابتدایی به چاپ رسیده بود خاطرنشان کرد: توجه ویژه‌ای که امام(ره) به شکل‌گیری شخصیت کودک و نوجوان داشت، زمینه‌ساز رشد ادبیات کودک و نوجوان شد و  توجه و مسئولیت‌بخشی آگاهانه و بر اساس توانمندی، به جوانان مومن و متعهد، بر اساس همین نگاه، صورت گرفت.

 

اندکی صبر نمایید...