نهمین جشنواره بین المللی شعر یارو یادگار

تا شروع رویداد:

ثانیه
دقیقه
ساعت
روز

رضا عبداللهی در گفتگو اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی جشنواره یار و یادگار :امام از درد مردم آگاه بودند و این ویژگی در اشعارشان پیدا است

این جشنواره از آنجا که به ابعاد شخصیت ادبی و عرفانی حضرت امام می‌پردازد، جشنواره‌ای بسیار استوار بوده و تاکنون هم به‌خوبی هم برگزار شده است

عضو شورای سیاستگذاری نهمین جشنواره شعر یار و یادگار با بیان اینکه سال‌هاست این جشنواره برگزار می‌شود و در آن حضور جدی داشته‌ام، گفت: این جشنواره از آنجا که به ابعاد شخصیت ادبی و عرفانی حضرت امام می‌پردازد، جشنواره‌ای بسیار استوار بوده و تاکنون هم به‌خوبی هم برگزار شده است

رضا عبداللهی همچنین اظهار کرد: از جشنواره استقبال چشمگیری به‌عمل آمد است و اهل ذوق و اندیشه هم حضور بسیار مستمری داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه همه آثار حضرت امام چه در مسائل ادبی و چه در مسائل مربوط به مذهب راهگشاست، ابراز کرد: از آنجا که بیشتر در عرصه شعر و شاعری فعالیت دارم نسبت به کارهای حضرت امام آگاهی کامل دارم و می‌دانم که ایشان  در حوزه ادبیات و عرفان اطلاعات وافی و کافی داشته‌اند و مسائل روز در کارهای ایشان به خوبی هویداست.

رضا عبداللهی یادآور شد: به‌ویژه برای اهل هنر و اندیشه لازم است تا در آثار حضرت امام بیشتر مطالعه کنند که به میزان دقت و درایت این بزرگوار بیش از پیش پی برند.

این عضو شورای سیاستگذاری افزود: حتی واکاوی نکاتی که در شعر حافظ وجود دارد نیز در آثار حضرت امام به چشم می‌خورد که نگاه پژوهشگرانه‌ای داشته‌ا‌ند. آثار ایشان آنچنان والا و ماندگار است که همگان را به تعجب وامی‌دارد که رهبر کبیر انقلاب چگونه علاوه بر اینکه نسبت به مسائل سیاسی روز بصیرت داشتند همانطور هم نسبت به مسائل ادبی آگاهی و آشنایی کامل داشتند.

رضا عبداللهی این خصیصه بنیانگذار انقلاب اسلامی را نشات‌گرفته از مردمی‌بودن حضرت امام دانست و گفت:  این بزرگمرد تاریخ در اجتماع حضور مستمری داشتند و درد مردم را لمس کرده و با زبان مردم با مردم صحبت می‌کردند.

این شاعر معاصر ضمن اشاره به شخصیت بالنده و آگاه حضرت امام که با تمام دردها، رنج‌ها و مشقت‌های مردم روزگار خود آشنا بود، خاطرنشان کرد: امام خمینی از مسائل مردم بی‌اطلاع و بی‌خبر نبودند بنابراین با همان زبان با مردم به گفتگو می‌نشستند، با همان زبان هم شعر می‌گفتند و با همان زبان هم در دل‌ها جا گرفتند که این از ویژگی‌های شاخص ایشان است.

رضا عبداللهی با یادآوری اینکه خیلی از شعرا از شعر حضرت امام الهام گرفته‌اند، افزود: آنهایی که اهل شعر و اندیشه بودند از آثار ایشان متاثر شدند و با همین میزان تاثر در خیلی از شعرهایشان، نگاه حضرت امام جریان داشته و ساده‌گویی و لطافت اشعار حضرت امام را با دل و جان حس کرده‌اند.

این شاعر معاصر در پایان با قدردانی از تمام دوستانی که در برپایی هرچه بهتر نهمین جشنواره شعر و یادگار تلاش می‌کنند ابراز امیدواری کرد که این جشنواره بتواند به همه ابعاد و شخصیت و تاثیرگذاری‌های آثار امام بپردازد و به همان سمت و سو حرکت کند.

.

اندکی صبر نمایید...