نهمین جشنواره بین المللی شعر یارو یادگار

تا شروع رویداد:

ثانیه
دقیقه
ساعت
روز

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره یار و یادگار:
ویژگی نهمین جشنواره یار و یادگار کثرت موضوعات شعری است

نهمین دوره جشنواره ادبی یار ویادگار با هدف ترویج و اعتلای اندیشه ها امام راحل با روایت‌هایی شاعرانه در حال برگزاری است.

نهمین دوره جشنواره ادبی یار ویادگار با هدف ترویج و اعتلای اندیشه ها امام راحل با روایت‌هایی شاعرانه در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، رئیس شورای سیاستگذاری نهمین جشنواره یار و یادگار با بیان اینکه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، راهی نو در عرصه شعر امروز ایران اسلامی گشود تصریح کرد: در سالهای پس از انقلاب، شاهد رشد کیفی و کمی این ثروت و سرمایه ملی در عرصه های مختلف فرهنگ معاصر بوده ایم. حجت الاسلام والمسلمین علی کمساری افزود: سالهای پس از فراق پیر جماران مشحون است از سطرهای ناب عاشقی که شاعران معاصر در مرثیه این رهبر فقید به قلم زیبا و دیبای خود آورده اند.

کمساری با اشاره به تنوع و کثرت بالای موضوعات جشنواره نهم تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب شاعران بنام از سراسر کشوردر دوره های پیشین، شورای سیاستگذاری جشنواره محور هایی جدیدی را همراه با رویکرد جوانان به موضوعات جشنواره بین المللی شعریار و یادگار اضافه کرد که از این بین می توان به مواردی چون: امام وعاشورا ،امام وانتظار ، امام و بیداری اسلامی ، امام واراده مردم ، امام و مقابله باتحجر،امام وآزاداندیشی امام وساده زیستی ، امام وجهان معاصر اشاره کرد.
رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره همچنین با اشاره به فعالیت بخش های جانبی در نهمین جشنواره شعر یار و یادگار تصریح کرد: با توجه به ارسال آثار متعدد در باره خاندان امام خمینی در دوره های پیشین، در جشنواره نهم نیز بخش ویژه ای با عنوان تکریم یادگاران امام (س) شهید حاج سید مصطفی خمینی، مرحوم حاج سید احمد خمینی پیش بینی شده است. کمساری با اشاره به حضور پرشور جوانان و دانشجویان در دوره های پیشین جشنواره تصریح کرد: امسال بخش دانشجویی با هدف تعمیق جشنواره در میان دانشجویان به جشنواره بین المللی شعر یار و یادگار شعر افزوده شد . معاون فرهنگی و هنری موسسه افزود: بخش دانشجویی با مشارکت مرکز امام و انقلاب اسلامی جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد.
کمساری با اشاره به همه گیر بودن جشنواره برای تمامی رده های سنی تصریح کرد: در نهمین جشنواره بین المللی یار و یادگار همه گروه های سنی می توانند حول محور موضوع اندیشه های علمی، عبادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی امام عظیم الشان آثار خود را در بخش های تعیین شده در کلیه شکل‌ها و قالب‌های شعری در چارچوب موضوعات اعلام شده ارائه کنند. کمساری در پایان با اشاره به برگزاری موفق دوره های گذشته پیش بینی کرد با توجه به تنوع موضوعات ارائه شده و همه گیر شدن شرایط سنی شرکت کنندگان شاهد اقبال شاعران بیشتر داخلی و خارجی به جشنواره باشیم.
رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره تصریح کرد: کلیه آثار پس از دریافت در اختیار کمیته داوران که از میان شاعران خوشنام کشور انتخاب خواهند شد، قرار گرفته و برگزیدگان طی مراسم خاص معرفی خواهند شد. علی کمساری افزود: برگزاری موفق جشنواره شعر یار و یادگار در دوره های گذشته موجب گردیده که این جشنواره در میان اهل فرهنگ و شعر جایگاهی ویژه پیدا کرده و حضور شاعران بنام در مراحل مختلف از جمله شورای سیاستگذاری، کمیته های علمی، کمیته داوران، و مراسم پایانی بر غنای آن بیافزاید.
کمساری تاکید کرد: پایگاه اطلاع رسانی یار و یادگار به آدرس اینترنتی ww2.imam-khomeini.ir با ارائه آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به جشنواره اطلاعیه ها و خبرهای مربوط به جشنواره نهم یار و یادگار را ارائه می کند.

اندکی صبر نمایید...