نهمین جشنواره بین المللی شعر یارو یادگار

تا شروع رویداد:

ثانیه
دقیقه
ساعت
روز

آرزوی سلامتی برای خالق سرودهای «خمینی ای امام»

شعر خمینی ای امام را سال 42 سرودم. زمانی که حضرت امام(ره) از ایران به عراق تبعید شدند، اما 13 سال زمان لازم بود تا این شعر در محضر امام(ره) خوانده شود

در باره استاد سبزواری همین بس که از زبان خودش اشاره کنیم که گفت: شعر خمینی ای امام را سال 42 سرودم. زمانی که حضرت امام(ره) از ایران به عراق تبعید شدند، اما 13 سال زمان لازم بود تا این شعر در محضر امام(ره) خوانده شود؛ یعنی روز 12 بهمن سال 57؛من 12 بهمن در 4‌ـ 3 کیلومتری فرودگاه مانده بودم و نتوانستم اجرای شعرم را مقابل امام ببینم!

حمید سبزواری، نامی مستعار است برای حسین ممتحنی شاعر انقلاب؛ حمید شاعری است ازنسل دیروز . نسلی که با ما همنفس وهم آوا است ،‌اما پژواک صدایش تا قرن ها در امتداد زمان جاری خواهد بود ، پس شعر او شعر آینده نیز هست . وی شاعر اشعار مختلف حماسی، عرفانی اعم از قصیده، غزل، دوبیتی، رباعی و شعر نو است. برخی از آثاروی عبارتند از سرود درد، سرود سپیده، سرود دیگر، کاروان سپیده، یاد یاران، گزیده ادبیات معاصر ایران سالیان سال است که با کلمه کلمه سرودهای «خمینی ای امام»، «الله اکبر»،«این بانگ آزادی است»، «برخیزید ای شهیدان» و «ای مجاهد شهید مطهر» زندگی کرده‌ است و پس از 30 سال هنوز هم شنیدن این شعرها حال و هوای روزهای انقلاب، روزهای گذشت و شهادت را در دل زنده می‌کند. تعریف شعر انقلاب را باید از زبان شاعر انقلاب شنید.

استاد سبزواری چند وقتی است که بخاطر کهولت سن در بیمارستان بستری است و این روزها اخبار ضد و نقیضی درباره وضعیت جسمی حمید سبزواری شاعر پیشکسوت منتشر می شود. امروز صبح خبر درگذشت حمید سبزواری شاعر پیشکسوت در برخی رسانه ها منتشر شد اما خوشبختانه مسئولان بیمارستان سینا در گفت‌وگویی، وضعیت جسمی این شاعر را رو به بهبود توصیف کرده و این خبر را تکذیب کردند. روز شنبه محمدعلی ساعدی به نمایندگی از آیت الله سید حسن خمینی با حضور در بیمارستان ، از وی عیادت کرد. ساعدی در این عیادت سلام های گرم یادگار امام را به سبزواری ابلاغ کرد و شفای عاجل وی را از درگاه خداوند مسألت کرد.

پایگاه اطلاع رسانی نهمین جشنواره یار و یادگار ضمن آرزوی سلامتی برای این شاعر برجسته کشورمان که خدمات بسیاری در عرصه فرهنگ انجام داده، به بازنشر شعر سرود زیبا و خاطره انگیز " خمینی ای امام" که در بدو ورود امام در فرودگاه مهرآباد اجرا شد می پردازد:

خمینی ای امام ، خمینی ای امام        

ای مجاهد ای مظهر شرف

ای گذشته ز جان در ره هدف           

هر زمان می رسد از تو این ندا

 ای اسیران و مستضعفان به پا                

 زیر بار ستم زندگی بس است

 نزد طاغوتیان ، بندگی بس است       

بود شعار تو به راه حق پیام

 ز ما تو را درود زما تو را سلام              

  خمینی ای امام ، خمینی ای امام

 ای مجاهد ای مظهر شرف

 ای گذشته ز جان در ره هدف

چون نجات انسان شعار توست               

  مرگ در راه حق افتخار توست

 این تویی ، این تویی ، پاسدار حق

 خصم اهریمنان ، دوستدار حق

بود شعار تو به راه حق قیام                       

ز ما تو را درود ، زما تو سلام

خمینی ای امام ، خمینی ای امام               

ای مجاهد ای مظهر شرف

 ای گذشته ز جان در ره هدف

 چون تو عزم صف دشمنان کنی

ترک سر ، ترک تن ، ترک جان کنی .

اندکی صبر نمایید...