هشتمین جشنواره بین المللی شعر یار و یادگار

تا شروع رویداد:

ثانیه
دقیقه
ساعت
روز

مراسم هشتمین جشنواره بین المللی شعر یاد و یادگار در فرهنگسرای امام خمینی (ره) آغاز شد

زبان شعر، ادب و هنر را بهترین راه ترویج اندیشه امام خمینی (ره) می دانم . اندیشه امام (ره) اندیشه فردی و مربوط به خودش نبود بلکه اندیشه اسلامی و مربوط به جوامع فعلی است که ناشی از شخصیت تاریخ ساز امام (ره) بوده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری هشتمین جشنواره شعر یار و یادگار ، معاون فرهنگی و هنری موسسه نشر آثار امام (ره) در این مراسم با بیان اینکه این جشنواره فرصت خوبی برای ارائه آثار شعرا ‌به وی‍‍ژه شاعران جوانان است، گفت: موضوع جشنواره امسال برخلاف جشنواره سال های گذشته اندیشه های امام راحل (ره) و یادگار آن حضرت است.

حجت الاسلام کمساری زبان شعر، ادب و هنر را بهترین راه ترویج اندیشه امام خمینی (ره) دانست و افزود:‌ اندیشه امام (ره) اندیشه فردی و مربوط به خودش نبود بلکه اندیشه اسلامی و مربوط به جوامع فعلی است که ناشی از شخصیت تاریخ ساز امام (ره) بوده است.

معاون فرهنگی و هنری موسسه نشر آثار امام (ره) با تاکید بر ضرورت شناخت خاستگاه فکری و فرهنگی امام خمینی (ره) گفت:‌ نباید اندیشه  امام را طوری به نسل امروز منتقل کنیم که این نسل دچار سردرگمی شود.

حجت الاسلام کمساری درباره هشتمین جشنواره شعر یاد و یادگار نیز گفت: در این جشنواره حدود هزار شاعر از سراسر کشور 3 هزار اثر خود را در هفت بخش شعر کلاسیک، شعر سپید، ترانه، کودک و نوجوان، گویش های محلی، بین‌الملل و بخش ویژه مرحوم حاج احمد خمینی ارائه کردند.

معاون فرهنگی و هنری موسسه نشر آثار امام (ره) ادامه داد: در بخش بین الملل این جشنواره نیز آثاری از تاجیکستان، هند، ‌افغانستان، پاکستان و مصر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

حجت الاسلام کمساری گفت:‌ مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان این جشنواره با معرفی سه نفر در هر بخش و شش نفر شایسته قدردانی بعد از ظهر امروز در حسینیه جماران برگزار می شود. خبر های تکمیلی ارسال خواهد شد.