هشتمین جشنواره بین المللی شعر یار و یادگار

تا شروع رویداد:

ثانیه
دقیقه
ساعت
روز

صالح سجادی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی یار و یادگار: انتقال مفاهیم اصیل انقلاب با استفاده از زبان شعر ماندگار خواهد بود

اکنون زمان آن فرا رسیده که شعر از رثای امام به سمت ماندگاری مفاهیم ارزشمند انقلاب حرکت کند و شاعران باید توجه ویژه ای به افکار و اندیشه والای امام خمینی در مفاهیمی مانند اخلاق و عرفان و اجتماع و مذهب داشته باشند

 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشتمین جشنواره یار و یادگار، صالح سجادی، نماینده جشنواره در شمال غرب کشور در گفتگوی اختصاصی گفت: آثاری که در این دوره و در هشتمین جشنواره یار و یادگار دریافت شد نسبت به جشنواره های دیگر از کمیت و کیفیت بالاتری برخوردار است. وی گفت: این اتفاق خوب در حالی است که عموما اقبال عمومی به جشنواره ها با موضوعات آزاد بیشتر است. وی گفت: در مجموع چهارصد و پنجاه اثر به هشتمین جشنواره یار و یادگار رسید و پس از بررسی های اولیه تعداد 270 اثر جهت داوری نهایی به دبیرخانه دائمی هشتمین جشنواره یار و یادگار  تحویل شد.

شاعر معاصر کشور مان تصریح کرد: این حجم آثار رسیده وظیفه دست اندرکاران هشتمین جشنواره یار و یادگار  را بیش از پیش زیاد تر می کند، چراکه طبیعی است که یکی از راههای مبارزه با فراموشی مفاهیم اصیل انقلاب، تکرار آنها  از طریق ادبیات و هنر و بخصوص زبان شعری است. وی گفت: اگر مفاهیم اصلی انقلاب از طریق موسیقی ، شعر و سینما تبیین شود ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

نماینده جشنواره در شمال غرب کشور گفت: اغلب اشعار دریافتی از شمال غرب کشور برای هشتمین جشنواره یار و یادگار با استفاده از زبان شعری است که امام راحل در دیوان خود از آن استفاده کردندو اشعار دریافتی  با استفاده از مفاهیم همان شعر ها نوشته شده و شاعران یا به استقبال شعر های امام رفتند و یا اینکه آن را تضمین کردند و این نشان می دهد که شعر امام در میان شاعران این مرز و بوم دارای جایگاهی خوب و تاثیر بسیاری است. وی همچنین تصریح کرد: تا قبل از انتشار دیوان شعر امام، شعر انقلاب مسیر مشخصی داشت  اما پس از انتشار دیوان امام و ارتحال آنحضرت شعر هایی که سروده شد در رثای امام بوده است.

 وی گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده که شعر از رثای امام به سمت ماندگاری مفاهیم ارزشمند انقلاب حرکت کند و شاعران باید توجه ویژه ای به افکار و اندیشه والای امام خمینی در مفاهیمی مانند اخلاق و عرفان و اجتماع و مذهب داشته باشند.

صالح سجاد، نماینده جشنواره در شمال غرب کشور است . از وی تا کنون 14 جلد کتاب در زمینه شعر و ادبیات بچاپ رسیده است. وی در ترجمه شعر امام به زبانهای ترکی و ترکی استانبولی همکاری داشت.