هشتمین جشنواره بین المللی شعر یار و یادگار

تا شروع رویداد:

ثانیه
دقیقه
ساعت
روز

نکوداشت اسرافیلی شاعر انقلاب در برنامه «من انقلابی‌ام»

آیین نکوداشت حسین اسرافیلی شاعر پیشکسوت انقلاب در قالب ویژه‌برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دهه فجر روز یکشنبه ۱۹ بهمن در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود

آیین نکوداشت حسین اسرافیلی شاعر پیشکسوت انقلاب در قالب ویژه‌برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دهه فجر روز یکشنبه ۱۹ بهمن در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشتمین جشنواره یار و یادگار بنقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بنا بر اعلام، در این برنامه با شعار «من انقلابی‌ام» جمعی از شاعران و فعالان فرهنگی حضور می‌یابند تا از سال‌ها فعالیت شاعر عرصه‌های جبهه و جهاد تقدیر کنند.

 در خبر برگزاری این نشست اعلام شد: «اسرافیلی از شاعرانی است که در سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۶ در حوزه هنری حضوری فعال داشت و بارها همراه با دیگر شاعران برای شعرخوانی عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد.

وی در سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۷ مسئولیت صفحه ادبی مجله پیام انقلاب را به عهده داشت و عضو شورای شعر و موسیقی صدا و سیما و شورای شعر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است. اسرافیلی سابقه همکاری با موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی را در زمینه حضور در شب‌های شعر «خورشید ولایت» و «نغمه بهار» دارد.

معروف‌ترین مجموعه شعر او «تولد در میدان» است که به عنوان یکی از آثار بر‌تر شعر دفاع مقدس در دهه ۶۰ از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزیده شد. «آتش در خیمه‌ها»، «مجموعه شعر عاشورایی»، «عبور از صاعقه»، «گزیده ادبیات معاصر شماره ۵»، «مردان آتش‌نهاد»، «آتش در گلو» و «آیینه‌های شعله‌ور» از سروده‌های اوست.

تازه‌ترین آثار حسین اسرافیلی در سه مجموعه جدید با عنوان «حیاط خلوت کلمات»، «صخره و پلنگ» و «دو پنجره» منتشر شده است.»

علاقه‌مندان برای حضور در مراسم نکوداشت حسین اسرافیلی می‌توانند ساعت 18 روز یکشنبه ۱۹ بهمن به فرهنگسرای ابن سینا در شهرک قدس، فاز یک، خیابان ایران‌زمین شمالی مراجعه کنند