هشتمین جشنواره بین المللی شعر یار و یادگار

تا شروع رویداد:

ثانیه
دقیقه
ساعت
روز

دبیر کمیته بین الملل جشنواره یار و یادگار : علاقمندان در خارج از کشور موضوع امام را رصد می کنند

علاقمندان زیادی در خارج از کشور هستند و دوست دارند با اندیشه های امام در حوزه های مختلف آشنایی پیدا کنند و بسیاری از آنان با تشنگی موضوع امام را رصد می کنند

دبیر کمیته بین الملل هشتمین جشنواره یار و یادگار در گفتگویی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی این جشنواره گفت: برای نخستین بار بخش بین الملل به جشنواره یار و یادگار افزوده شده و با توجه به اقدامات خوب و موثری که در این زمینه صورت گرفته  امیدوارم که استقبال خوبی از این بخش از سوی ایرانیان و غیر ایرانیان خارج از کشور آشنا با اندیشه امام صورت گیرد.

حسین دیوسالار مدیر کل امور فرهنگی ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات افزود: علاقمندان زیادی در خارج از کشور هستند و دوست دارند با اندیشه های امام در حوزه های مختلف آشنایی پیدا کنند و بسیاری از آنان با تشنگی موضوع امام را رصد می کنند. وی افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در اداره کل امور فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات و با پیشنهاد معاونت محترم فرهنگی و هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام برای نخستین بار بخش بین الملل به هشتمین جشنواره یار و یادگار اضافه شد تا بتوان از ظرفیت های ادبی و شعری دانشجویان ایرانی شاغل در خارج از کشور و همچنین غیر ایرانیان و حتی غیر مسلمانان در این جشنواره استفاده شود.

وی تصریح کرد: علی رغم اینکه شناختی از موضوع جشنواره یار و یادگار در میان رایزن های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور وجود نداشت اما بر اساس اطلاع رسانی های انجام شده و از طریق ایمیل های زیادی که از دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی در اختیار این اداره کل بوده فراخوان های جشنواره را برای علاقمندان ارسال شد و پیش بینی می شود با توجه به اطلاع رسانی های صورت گرفته مشارکت خوبی صورت پذیرد. وی همچنین گفت: فراخوان های جشنواره در سایت تمامی رایزنی های فرهنگی نیز منتشر شد و امیدواریم

وی افزود: برگزاری چنین جشنواره هایی از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام در میان ایرانیان خارج از کشور و همچنین غیر ایرانیان در زمینه های ادبی و نظم و نثر می تواند زمینه مشارکت علاقمندان را فراهم کند.

 وی در پاسخ به این سوال که در خارج از کشور اغلب حضرت امام را بعنوان یک چهره سیاسی می شناسند در حالی که ایشان در زمینه شعر و عرفان سرآمد بودند و این جشنواره تا چه اندازه می تواند به شناخت ابعاد عرفانی امام کمک کند گفت: تریدی نیست که در سطح بین الملل حضرت امام(ره) را بعنوان یک مصلح بزرگ قرن می شناسند و بسیاری با اشعار و قلم واندیشه های عرفانی ایشان آشنایی دارند و بخش بین الملل جشنواره نیز با اتکا به همین موضوع فعالیت خود را شروع کرد. البته باید اذعان کرد اگر در این زمینه نقصی هم وجود داشته باشد به خودمان بر می گردد. چرا که امروز با در اختیار بودن همه تمامی ابزار های نوین ارتباطی می توان با استفاده از جشنواره ها و  این فناوری های جدید فرصت را مغتنم شمرد و به معرفی شخصیت بزرگ امام در سطح بین المللی پرداخت. شخصیتی که بر پایه عدالت و دین  نظام مقدس جمهوری اسلامی را پایه ریزی کرد و معادلات ابرقدرتها را در عصر حاضر برهم زد. از آنجا که اندیشه امام(ره) همواره مورد استقبال بوده امیدوارم با برگزاری جشنواره هایی مانند  جشنواره یار و یادگار از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام شاهد اتفاقات خوبی باشیم.