هشتمین جشنواره بین المللی شعر یار و یادگار

تا شروع رویداد:

ثانیه
دقیقه
ساعت
روز

مصطفی محدثی خراسانی در گفتگو اختصاصی مطرح کرد: جشنواره یار و یادگار بهتر است در ابعاد بین‌المللی برگزار شود

مصطفی محدثی با بیان اینکه نام جشنواره یارو یادگار در این چند سال پرطنین بوده و تثبیت شده است، افزود: این جشنواره تبدیل به نامی شده که هر سال اهل ادب و ارادتمندان حضرت امام منتظرند که پیرامون آن خبرهای تازه‌ای بشنوند.

مصطفی محدثی خراسانی با بیان اینکه نام جشنواره یارو یادگار در این چند سال پرطنین بوده و تثبیت شده است، افزود: این جشنواره تبدیل به نامی شده که هر سال اهل ادب و ارادتمندان حضرت امام منتظرند که پیرامون آن خبرهای تازه‌ای بشنوند.

عضو شورای سیاستگذاری هشتمین جشنواره یار و یادگار اظهار کرد: هر انسانی که در زمان حیات حضرت امام، شخصیت ایشان را درک کرده‌ و در کوران مبارزات این رهبر بزرگ حضور داشت، نسبت به زوایای وجودی ایشان آگاهی لازم و کافی را دارد و این موضوع آنقدر روشن و آشکار است که نیازمند کنکاش نیست.  

وی ابراز داشت: به‌نظرم عالم پر از شخصیت حضرت امام است و هر طرف هستی را نگاه کنید خصوصا در زمان حال که بیش از دو دهه از رحلت این بزرگوار گذشته است، درمی‌یابید که تازه جهان در حیرت ابعاد شخصیتی حضرت امام فرو رفته است.

محدثی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌ها و آرمان‌هایی که این بزرگوار داشتند ودر این مسیر مبارزه کرده‌اند این روزها بر همه بیش از پیش محقق می‌شود و جهان پر از شناخت جلوه‌های وجودی این پیر فرزانه شده است.

این شاعر معاصر با یادآوری اینکه ساده سخن گفتن حضرت امام برای عموم مردم ناشی از زلالی و پالایش روح ایشان بوده است، ادامه داد: اینکه یک شخصیت جهانی در مواجهه با تمام اقشار مردم در سطوح مختلف اینطور ساده و صمیمی ارتباط برقرار می‌کرد، نمایانگر ژرفای شخصیت و تفکر این عالم بزرگ جهان اسلام بوده است. هرچند برخی آن سادگی را حمل بر موارد دیگر دانسته‌اند اما اکنون وقتی آثار مکتوب ایشان را می‌بینند و مطالعه می‌کنند، دچار حیرت می‌شوند درحالی‌که برای اهل معرفت همان زمان هم عمق و ژرفای شخصیت وجودی ایشان آشکار بود.

شاعر مجموعه «طنین گام ابراهیم» با یادآوری اینکه این کتاب را در موسسه نشر و آثار تنظیم امام به چاپ رسانیده است، خاطرنشان کرد: اولین اشعار خود را با سوژه حضرت امام و شخصیت اسطوره‌ای ایشان سرائیده ام و در طول حیات پربار و پس از رحلت امام، اشعار زیادی از آن امام همام دارم که نشات‌گرفته از وجود این عالم فرزانه است.

مصطفی محدثی در پایان با بیان اینکه بهتر است جشنواره یار و یادگار از حالت شب شعر خارج شده و به یک کنگره ادبی تبدیل شود، تاکید کرد: از آنجا که حضرت امام یک شخصیت جهانی هستند، بهتر است شعر و مباحث پیرامون شعر درباره ایشان نماد بین‌المللی پیدا کند تا همه شاعران جهان بتوانند شخصیت وجودی امام خمینی(ره) را پوشش دهند و در برگزاری این جشنواره مشارکت و حضور فعال داشته باشند.