هشتمین جشنواره بین المللی شعر یار و یادگار

تا شروع رویداد:

ثانیه
دقیقه
ساعت
روز

چهارمین جشنواره «شعر انقلاب» با معرفی برترین های جشنواره در بخش های مختلف به کار خود پایان داد

همزمان با برگزاری آیین اختتامیه چهارمین جشنواره شعر انقلاب که دوشنبه ۱۵ دی ماه در سالن اجتماعات استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، برگزیدگان این جشنواره در بیانیه هیأت داوران به شرح زیر معرفی شدند

چهارمین جشنواره «شعر انقلاب» شامگاه امشب با معرفی برترین های جشنواره در بخش های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جشنواره یار و یادگار بنقل از مهر، همزمان با برگزاری آیین اختتامیه چهارمین جشنواره شعر انقلاب که امشب دوشنبه ۱۵ دی ماه در سالن اجتماعات استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، برگزیدگان این جشنواره در بیانیه هیأت داوران به شرح زیر معرفی شدند؛

نفرات سوم کل بخش ها

در بخش تک اثر شعر نو (نیمایی - آزاد) لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال به منیره حسین پوری از خراسان جنوبی برای اثر «پس از فریاد» اهدا شد.

در بخش تک اثر شعر کلاسیک هم لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال به مریم عمارلو از خراسان رضوی برای شعر «ما نوشتیم زنده...آزادی» رسید. در همین بخش لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال به علی فردوسی از اصفهان برای اثر «آیا تا به حال شده؟ » اهدا شد.

در بخش مجموعه شعر نو (نیمایی – آزاد) هم لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ بیست میلیون ریال به سید رسول پیره برای مجموعه شعر «چند نفر با نام تو گریسته اند» از استان البرز رسید.

لوح تقدیر رتبه سوم در بخش مجموعه شعر کلاسیک به همراه جایزه نقدی بیست میلیون ریالی هم به  پونه نیکوی  برای اثر «۶۴۱۰ روز تنهایی» از گیلان اهدا شد.

در بخش شعر بومی سیستان و بلوچستان هم لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال به  محمدگل شهریاری برای اثر «خراب آباد» (سیستانی) از سیستان و بلوچستان اهدا شد.

در بخش پژوهش مقاله هم دو مقام سوم معرفی شدند و لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی شش میلیون ریالی این بخش به سید محمد جواد شرافت  برای اثر «حجره ای در حوالی اشراق» از قم و عیسی قادر فراق  برای اثر «شعر انقلاب و سیر تحول آن» از سیستان و بلوچستان رسید.

در بخش پژوهش کتاب یا پایان نامه هم لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ بیست میلیون ریال به محمود آقاخانی بیژنی برای اثر «تحلیل مفاهیم و ساختار طرح در انواع متون روایی ادبیات پایداری» از چهارمحال و بختیاری اهدا شد.

نفرات دوم کل بخش ها

در بخش تک اثر شعر نو (نیمایی - آزاد) لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ شش میلیون ریال به محمد صابر شریفی برای اثر «تو را پس خواهم گرفت»   از کرمانشاه  رسید.

لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه شش میلیون ریالی بخش تک اثر شعر کلاسیک هم به حسین طاهری  برای اثر «وطن» از زنجان اهدا شد.

در بخش مجموعه شعر نو (نیمایی – آزاد) هم  لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ بیست و پنج میلیون ریال به مجتبی صفدری تمرین برای شعر «مشق» از البرز اهدا شد.

لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه بیست و پنج میلیون ریالی بخش مجموعه شعر کلاسیک هم به محمد حسین ملکیان  برای اثر «پتوی پلنگی» از اصفهان  تقدیم شد.

رتبه دوم در بخش پژوهش مقاله سلمان نظافت یزدی برای اثر «انقلاب جلسات» از خراسان رضوی معرفی شد که لوح تقدیر این بخش و جایزه نقدی به مبلغ هشت میلیون ریال را از آن خود کرد.  

اسماعیل بختیاری با «تحلیل جامعه شناسی – تاریخی تاثیر انقلاب ایران بر شعر فارسی» از خراسان رضوی توانست در بخش پژوهش کتاب یا پایان نامه لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ بیست و پنج میلیون ریالی را کسب کند.

 نفرات اول کل بخش ها

در میان آثار ارائه شده به بخش تک اثر شعر نو (نیمایی – آزاد) اثر «۵ شعر» از فارس به قلم طیبه نیکو به عنوان رتبه برتر برگزیده شد و تندیس جشنواره، لوح تقدیر رتبه اول و جایزه نقدی به مبلغ هفت میلیون ریال به این شاعر اهدا شد.

در بخش تک اثر شعر کلاسیک هم  تندیس جشنواره، لوح تقدیر رتبه اول و جایزه نقدی به مبلغ هفت میلیون ریالی به آزاده سالمی  برای اثر «خلیج فارس» از اصفهان اهدا شد.

در بخش مجموعه شعر نو (نیمایی – آزاد) تندیس جشنواره و لوح تقدیر رتبه اول و جایزه نقدی به مبلغ سی میلیون به رضا یزدانی برای اثر «رونمایی» از قم رسید و وحید طلعت برای اثر «به وقت خاورمیانه» از آذربایجان غربی توانست همین ترکیب جوایز را در بخش مجموعه شعر کلاسیک از آن خود کند.

در بخش شعر بومی سیستان و بلوچستان هم تندیس جشنواره و لوح تقدیر رتبه اول و جایزه نقدی به مبلغ هفت میلیون ریال به عباسعلی صباغ زاده برای اثر «ترنگو بود سیستو» از سیستان و بلوچستان اهدا شد.

تندیس جشنواره، لوح تقدیر رتبه اول بخش مقاله -پژوهش و جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال هم بنابر نظر داوران به اسماعیل محمدپور برای اثر «رجز، حماسه و اسطوره در شعر انقلاب و دفاع مقدس» از گیلان اهدا شد.

در بخش مقاله کتاب یا پایان نامه هم علی اکبر کمالی نهاد با اثر «فضا و مولفه های سازنده آن در شعر انقلاب اسلامی» از استان مرکزی توانست تندیس جشنواره و لوح تقدیر رتبه اول و جایزه نقدی به مبلغ سی میلیون ریال را از آن خود کند