هشتمین جشنواره بین المللی شعر یار و یادگار

تا شروع رویداد:

ثانیه
دقیقه
ساعت
روز

چهارمین جشنواره شعر انقلاب اسلامی عصر فردا در زاهدان آغاز به کار خواهد کرد

چهارمین جشنواره شعر انقلاب با برگزاری مراسم افتتاحیه و شب شعر انقلاب اسلامی عصر فردا در زاهدان آغاز به کار خواهد کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یار و یادگار بنقل از مهر، چهارمین جشنواره شعر انقلاب با برگزاری مراسم افتتاحیه و شب شعر انقلاب اسلامی عصر فردا در زاهدان آغاز به کار خواهد کرد.

در این جشنواره ۵۷۵ اثر از سوی ۱۷۱ شاعر با یکدیگر به رقابت برخاسته‌اند که در بخش مجموعه شعر ۷۵ اثر، تک اثر ۴۶۹ اثر، پژوهش ۲۳ اثر و بومی ۸ اثر به دبیرخانه رسیده است

همچنین در بخش مجموعه شعر نیز ۳۳ اثر سنتی ۴۲ اثر نیمایی و در مجموع ۷۵ دریافت شده است.

در بخش تک اثر نیز از مجموع ۴۶۹ اثر ۲۸۴ شعر سنتی و ۱۸۵ شعر نیمایی دریافت شده و در بخش پژوهش هم از مجموع ۲۳ اثر ۱۵ مقاله و ۸ کتاب واصل شده است که تمامی این آثار حاصل فعالیت ۵۷ زن و ۱۱۴ مرد است.

این جشنواره پس از سه دوره برگزاری در تهران در راستای سیاست تمرکز‌زدایی حوزه هنری برای برگزاری جشنواه‌های فرهنگی ؛ دبیرخانه دائمی خود را به استان سیستان و بلوچستان منتقل و برگزاری این دوره از جشنواره را نیز به این استان واگذار کرد.

مراسم افتتاحیه این جشنواره ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۱۴ دی با محوریت هفته وحدت با برگزاری شب شعر  انقلاب اسلامی با حضور شاعران برجسته انقلاب اسلامی و شاعران منتخب استانی در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود.

در این جشنواره همچنین از عباس باقری شاعر پرآوازه سیستانی تجلیل خواهد شد.

این جشنواره در روز دوم با برگزاری سه‌کارگاه در حوزه شعر نو، کلاسیک و شعر کودک و نوجوان به کار خود ادامه می‌دهد و اختتامیه آن نیز عصر روز دو شنبه ۱۵ دی ماه از ساعت ۱۸ در تالار اجتماعات استانداری سیستان و بلوچشتان برگزار می‌شود.

چهارمین جشنواره شعر انقلاب اسلامی بیش از ۲۵ میلیون تومان در بخش‌های مختلف خود به شاعران جوان هدیه نقدی اهدا خواهد کرد.