هشتمین جشنواره بین المللی شعر یار و یادگار

تا شروع رویداد:

ثانیه
دقیقه
ساعت
روز

یادداشت اختصاصی شاعره فاطمه طارمی :
شعری که جایگاه مردمی دارد هنر متعهد است؛ امام هنر متعهد را می پسندید.

فاطمه طارمی-جشنواره ی شعر یار و یادگار احیاء اندیشه های شعر انقلاب است.شعری که به مفاهیم و اندیشه های بنیادی انقلاب می پردازد و اولین و مهمترین مولفه ی آن تعهد است.

   فاطمه طارمی-جشنواره ی شعر یار و یادگار احیاء اندیشه های شعر انقلاب است.شعری که  به مفاهیم و اندیشه های بنیادی انقلاب می پردازد و اولین و مهمترین مولفه ی آن تعهد است.

شاعران متعهد انقلابی که  مخاطبان اصلی  شعر انقلاب هستند و در واقع گستره ی عظیم شاعران امروز ایران را تشکیل می دهند در این جشنواره مورد توجه قرار می گیرند.

شعر انقلاب و شاعر متعهد را می توان شاکله ی اصلی شعر امروز ایران دانست لذا تمام شاعران ایران عزیز در زیر چتر شعر انقلاب قرار می گیرند.

این جشنواره تلاش در جذب و معرفی شاعران توانمند در این حوزه را دارد.

پرداختن به اندیشه های رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) موضوع اصلی جشنواره ی یار و یادگار است که با پیشینه ی خوب و قابل تامل در جامعه ی ادبی امسال هشتمین دوره ی خود را پشت سر می گذارد.

اگر هنر شعر را تاثیر گذار ترین آفرینش هنری بدانیم آن هم بواسطه ی ارتباط کلامی که با مخاطبانش بر قرار می کند بی راه نگفته ایم چرا که شعر چیزی جز انسان نیست که هستی را به خود اختصاص می دهد و نبض جهان را در دست می گیرد و بر جهان مادی آنچنان تسلط پیدا می کندکه طبیعت را مطابق ذوق و سلیقه ی خودش تغییر می دهد.

شعری که پویا ست و با مردم عادی در کوچه و خیابان قدم می زند و بر سر سفره ی مردم می نشیند و از حال آنها حرف می زند.

بنابراین هنری که جایگاه مردمی  دارد و ارتباط  مستقیم با مردم بر قرار می کندچیزی جز هنر متعهد نیست و به عبارتی شعر انقلاب تعریفی غیر از این نخواهد داشت. امام راحل نیز شعر متعهد را می پسندید.

به قول شاعر عرب " نزار قبانی" شعر واقعی شعری است که به سوی مردم در حرکت باشد غیر از شعر همانند ماهی مرده و یک گل سنگی بیش نیست.

لذا از این منظر جشنواره شعر یارو یادگار بستر مناسبی در ارایه و احیاء اندیشه های نا ب انقلاب است  که برخاسته از تفکرات امام خمینی (ره) و یادگاران آن بزرگوار است.

شورای سیاست گذاری جشنواره با نقد و بررسی دوره های قبل و با شناخت آسیب ها گام جدی در حرفه ایی شدن جشنواره برداشته است .

در ادامه با تعیین نمایندگان استانی و تشکیل جلسات توجیهی برای آنها سعی در فراگیری و گسترش مخاطبان خود دارد.

این امر نشان ازهوشمندی و توجه برگزارکنند گان جشنواره در دو بخش کمی و کیفی دارد.

 

 

اندکی صبر نمایید...