هشتمین جشنواره بین المللی شعر یار و یادگار

تا شروع رویداد:

ثانیه
دقیقه
ساعت
روز

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره یارو یادگار:
اهالی ادب و هنر در ترویج و نشر آثار امام (ره) جایگاه ویژه ای دارند.

معاون فرهنگی هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: اهالی ادب و هنر در ترویج و نشر آثار حضرت امام (ره) جایگاه ویژه ای دارند.

 

اهالی ادب و هنر در ترویج و نشر آثار امام (ره) جایگاه ویژه ای دارند.

 معاون فرهنگی هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: اهالی ادب و هنر در ترویج و نشر آثار حضرت امام (ره) جایگاه ویژه ای دارند.

به گزارش روابط عمومی موسسه، حجت الاسلام «علی کمساری» در نشست هم اندیشی هشتمین جشنواره بین المللی شعر یار و یادگار تاکید کرد: امیدواریم این جشنواره ، آغاز حرکتی وسیع در عرصه ادبیات کشور با محوریت یاد، نام و اندیشه رهبر کبیر انقلاب باشد.
معاون فرهنگی و هنری موسسه گفت: مجموعه موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) معتقد است برای ترویج افکار امام، بهترین، موثرترین و ماندگارترین زبان، زبان ادب و هنر است.
وی تصریح کرد: در دوره های قبل، عمده تمرکز جشنواره روی شخصیت زنده یاد حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد خمینی یادگار امام (ره) بود و آثار نیز در قالب شعر و نثر ارایه می شد، اما امسال تصمیم به ایجاد تغییراتی در جشنواره گرفته شد که نخستین تغییر اختصاص یافتن آن به شعر بود و تغییر دوم نیز تشکیل شورای سیاستگذاری آن است.
کمساری، اضافه شدن بخش بین المللی را دیگر تغییر ایجاد شده در جشنواره یاد و یادگار ذکر کرد و گفت: امام (ره) صرفا به ایران اختصاص ندارد و از سوی دیگر، اکنون در جهان تلاش می شود تا چهره ای خشونت آمیز از اسلام با هدف خدشه دار کردن اسلام مدنظر ایران و امام (ره) نشان داده شود.
وی افزود: از این رو، افزودن بخش بین الملل به جشنواره شعر یار و یادگار، کار سازنده ای جهت حضور اندیشمندان فارسی زبان و غیر فارسی زبان جهان در آن است.
معاون موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، ایجاد دببرخانه علمی - اجرایی را تحول دیگر در این جشنواره برشمرد و گفت: فاطمه راکعی دبیر علمی جشنواره و حمید هنرجو نیز دبیر اجرایی جشنواره است که البته عبدالجبار کاکایی نیز کار را هدایت خواهد کرد.
کمساری افزود: در شورای سیاستگذاری مقرر شد بخش استانی جشنواره با حضور انجمن های شعر استانها پیگیری شود؛ هرچند که این هم کافی نیست و فعالیت در این سطح شاید فقط برخی اهداف در حوزه اطلاع رسانی کار را محقق کند و لذا هدف ما جلب همکاری وسیع شعرای کشور است.
وی ادامه داد: در این جهت قرار شد که استانهای کشور به چهار منظقه تقسیم شوند و مسئولان مناطق نیز به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری در جلسات آن شرکت کنند.
معاون موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: جشنواره بین المللی شعر یار و یادگار اسفند ماه سال جاری همزمان با ایام ارتحال یادگار گرامی امام (ره(برگزار می شود.

اندکی صبر نمایید...