برگزیده ترین مقالات جمهوری اسلامی در اندیشه امام خمینی (س)

تا شروع رویداد:

ثانیه
دقیقه
ساعت
روز

تاکید امام بر احترام به اقلیت های مذهبی از بدو پیروزی انقلاب

در پانزدهمین روز پیروزی انقلاب، حضرت امام خطاب به ارامنه‏ ای که کنار ایشان نشسته‏ اند با تأکید بر اینکه «ما برای اقلیتهای مذهبی احترام قائل هستیم و اینها اهل ملت ما هستند و اهل مملکت ما هستند» برای آنها در سایه اسلام، زندگانی مرفه و آزاد همراه با سربلندی آرزو می ‏کند.

ملاقات «آرداک مانوکیان» اسقف اعظم ارامنه ایران به همراه جمعی از هموطنان ارمنی در روز هفتم اسفند ماه 57 با امام خمینی، یکی از هشت دیدار این روز است. حضرت امام مسائل اساسی انقلاب را در این دیدارها به قشرهای مختلف ملت گوشزد فرمود. چند روز پیش از این نیز نمایندگان اقلیت زرتشتیان ایران به حضور امام خمینی رسیدند و پشتیبانی و همیاری خویش را با ملت ایران در مسیر انقلاب اسلامی مورد تأکید قرار دادند.

این دیدارها که علیرغم هیاهوی تبلیغاتی غرب و تشنج آفرینی ‏های گروهک های ضد انقلاب در داخل کشور به منظور بیعت با رهبری انقلاب انجام می‏ شد، نشانگر آن بود که دشمن از ایجاد هراس و آشوب و هراسناک جلوه دادن حکومت اسلامی طرفی نبسته است. و اینک نه تنها قریب به اتفاق مردم مسلمان ایران بلکه اقلیت های دینی نیز پیروزی بزرگ ملت خویش را جشن گرفته ‏اند و آماده ‏اند تا در رنج ها و شادی های ملتی که استقلال و آزادی را در سایه حکومت عدل اسلامی جستجو می‏ کند سهیم باشند.

اکنون پیام انقلاب، مرزها را در نور دیده و در دلها راه یافته است. احزاب و دستجات سیاسی، به خصوص در ماههای آخر، بسیار کوشیدند تا به جنبش ملت ایران رنگ و بوی ناسیونالیستی دهند و آن را حرکتی ضد استبدادی در داخل مرزهای یک کشور محدود جلوه دهند. اما سفر سراسیمه رهبران سازمان آزادی بخش فلسطین به تهران در روزهای نخست پیروزی و مقالات مطبوعات درباره حضور هیئت هایی از مسلمانان اهل تسنن و تشیع لبنانی و کویتی در تهران و ملاقات آنان با رهبر انقلاب و خبر ابراز تمایل رهبران لیبیایی برای سفر به ایران و دستپاچگی و اضطراب سران مصر و سعودی و دیگر سلاطین عربی و ابراز نگرانی های آشکار و رسمی مقامات اسرائیلی، همگی حاکی از آن بود که انقلاب اسلامی، تنها قیامی برای براندازی یک نظام سیاسی و جایگزینی نظامی دیگر نیست.

 

ادامه مطلب...