برگزیده ترین مقالات جمهوری اسلامی در اندیشه امام خمینی (س)

تا شروع رویداد:

ثانیه
دقیقه
ساعت
روز

دیدگاههای امام خمینی(س) در مورد جایگاه زنان

تأثیر دیدگاههای امام خمینی(س) در مورد مسائل زنان بر جامعه ایران آشکار است. ایرانیان به یک انقلاب موفقیت آمیز و استقرار یک نظام اسلامی اصیل دست یافتند که در آن زنان نقش مهمی ایفا کردند.

مسائل زنان یکی از بحث انگیزترین مباحث در این برهه از زمان است. جهان در این زمینه با یک بحران رو به رو است. در حال حاضر می توان زنان را به لحاظ موضع جهانی شان به چند دسته تقسیم کرد. دستۀ نخست پیروان اسلام در سراسر جهان و دستۀ دیگر پیروان تمدن غرب هستند، که از لحاظ اقتصادی توسعه یافته اند و دستۀ سوم برخی زنان جوامع مسلمان و جوامع غیر مسلمان و نیز جوامع عقب مانده را در بر می گیرد.

زنان که بخشی از جامعۀ انسانی و همچون مردان به انجام وظایف خویش مشغول هستند، در جوامع مختلف برخوردهای متفاوتی با آنها می شود. و بدبختی بزرگ این است که گاهی زنها خودشان را به عنوان یک کالا عرضه می کنند و بدون محدودیت و بی حد و مرز هر کاری را که مایلند انجام می دهند که موجب فقدان نجابت و کرامت انسانی آنها می شود. و بر عکس، زنان مسلمان در تمام شئون زندگی شان متین و با وقار هستند. اما مسأله ای که باید به آن توجه شود این است که تمدن غربی برای نابودی ارزشهای اصیل اسلامی دسیسه و توطئه می کند و با استفاده از تمام تکنولوژیهای مدرن و روشنفکران غربگرای جوامع خود به تبلیغ علیه ارزشهای اسلامی می پردازد و گاهی نیز از نگرشهای غلط نسبت به زنان و محرومان در جوامع مسلمان سوء استفاده می کند.

 

 

ادامه مقاله فوق را که در کنگره بین المللی جایگاه و نقش زن از دیدگاه امام خمینی (س) در سال 1378 توسط خانم سلینا پروین ارائه شده است، اینجا مطالعه نمایید.